הכנות לשביל ישראל

איך מכינים את עצמנו לטיול בשביל ישראל?

היה נכון –סיסמת הצופים!

ההכנה לדרך במקטעי יום שונה מאשר ההכנה לדרך כאשר הולכים ברצף יום אחר יום !

אז איך מתכוננים ?

  • הכנה מנטלית – פשוט להחליט לצאת לדרך. לא תתחרטו. לצאת לטבע עם חברים טובים, קצת מאמץ פיזי , נופי הארץ וסיפוריה – חוויה מיוחדת ומספקת. השלמת 1100 הקילומטרים של שביל ישראל הינה חוויה משנת חיים ושיא באהבת הארץ. יש המשווים זאת לעליה לרגל למכה עבור מוסלמי או עליה לרגל לירושלים עבור הנוצרי.

 

  • הכנה פיזית – אנשים שאינם מצויים בכושר או סובלים מעודף משקל, יש לתרגל הליכה. בהתחלה בשבילים נוחים ללא עליות ומורדות ולאחר מכן בשבילי הליכה בשטח. שביל ישראל הוא שביל למיטיבי לכת. גם אם המקטעים קצרים, יש מקומות בהם צריך לטפס, להתאמץ, לעלות על סלעים ולרדת מדרגות. כדאי להיות בכושר הליכה. ולבצע הליכות ספורט או ריצה גם בין המקטעים. בימים שלפני הטיול מומלץ לגזור את הציפורניים באצבעות הרגליים. לא נעים ללכת עם ציפורן חודרנית או שבורה.

 

  • ציודתרמיל נוח עם רצועות כתף הנסגרות מלפנים באמצעות קליפס על החזה. פריט הציוד החשוב ביותר נעליים ! לצאת עם נעלי הליכה המיועדות לכך. מי שיחסוך או יזלזל בנעליים, בקטע הראשון, יקנה נעליים טובות בקטע השני. סנדלים, נעלי ספורט, או נעלים אופנתיות יגרמו לסבל בהליכה. חלק מהמטיילים מעדיפים ללכת עם שלוקר. אפשר גם ללכת עם בקבוקי מים. 3 ליטר לאדם הם המינימום לקטע. מקלות הליכה יכולים לסייע ויש המתמכרים אליהם ולא מבינים איך הלכו בלעדיהם.

 

  • ביגוד – חולצות דרייפיט, רצוי עם שרוול ארוך, מכנסיים נוחות להליכה (לא ג'ינס) , גרביים עבות – רצוי נדיפות זיעה. משקפי שמש כובע.

 

  • אוכל – כריכים, פירות, שקדים, תמרים אגוזים, ירקות וחטיפי אנרגיה. אין צורך לקחת קופסאות כבדות או לבשל בדרך.

מי שהולך באופן עצמאי ללא הדרכה –

מפות סימון שבילים או מפות טופוגרפיות של שביל ישראל. יש הרבה מקומות ללא קליטה סלולרית.

ציוד חירום – חבל – מיתר קצר. סוללה רזרבית לטלפון הנייד, מעט עזרה ראשונה ושניה. פנס.

  • מצב רוח טוב וחיוך. יהיה כיף גם אם לפעמים קצת קשה הדרך!