לצעוד בשביל ישראל

לצעוד בשביל ישראל

שביל ישראל

שביל ישראל מתחיל בתל חי ומסתיים באילת. השביל מתפתל לאורך 1100 קילומטרים בנופי הארץ. שביל ישראל הוא גולת הכותרת של מפעל סימון השבילים בישראל. מתחברים אליו שבילים אזוריים ושבילים מקומיים. השביל הוא שדרה מרכזית המחברת את שבילי הטיול בארץ. בעשורים האחרונים הפך השביל ל "אטרקציה" – מעין עליה לרגל. צעירים לפני ואחרי צבא. בודדים וקבוצות מהלכים לאורכו. השביל נחשב לאחד ממסלולי ההליכה האטרקטיביים בעולם. זאת עקב הגיוון הרב של תוואי הנוף ושפע אתרי מורשת והיסטוריה לאורכו. השביל תוכנן כך שיעקוף ערים ויישובים ויימנע מכניסה לגנים לאומיים. יש בו קטעים אטרקטיביים ומיוחדים וישנם גם כמה קטעי הליכה "מדיטטיביים". בדרך כלל טיולי שטח מכוונים אל אטרקציה מסוימת – גב, בריכה קניון עמוק. בשביל ישראל המטרה היא השביל עצמו. מי שצעד וסיים את שביל ישראל מבין שהדרך, שווה כל רגע !

תוואי השביל –

השביל עובר בגליל העליון ובגליל התחתון, בכרמל ולאורך מישור החוף, עולה להרי ירושלים ויורד לשפלת יהודה, מדרים לנגב הצפוני ולהר חברון ויורד אל ערד אל מדבר יהודה ואל בקע ים המלח. עולה בחזרה אל הר הנגב דרך המכתשים, נחל צין רמת עבדת עד מצפה רמון. משם מזרחה אל הערבה ואל הנחלים הגדולים, בקעת תמנע , הרי הגרניט אל הסיום באילת. השביל איננו עובר בשטחי יו"ש וברמת הגולן.

ההליכה בשביל במקטעים של 10-15 קילומטרים ביום עם קבוצת הליכה בהדרכת אחאב בקר – מורה דרך מוסמך, שצועד כבר שנים בשבילי הארץ ! ההליכה תלווה בהדרכות על הטבע, על הנוף, ועל ההיסטוריה והמורשת בדרך.

השביל מחולק לשישה  מקטעים של 12 ימי הליכה בשנה. בסך הכל – 72 ימי טיול. הרישום והתשלום הוא לשנה/מקטע מראש. ניתן להצטרף למקטעים בודדים על בסיס מקום פנוי בלבד.

ההליכה מוגדרת ברמת "מיטיבי לכת" ואיננה מיועדת לאנשים בעלי מוגבלויות פיזיות המקשות על הליכה.

במקטע הדרומי יתקיימו טיולים של 2-3 ימים ברצף לרבות לינה בתנאי אכסניה. עלויות יימסרו בסמוך לטיול.

בחלק מהטיולים בנגב יתווספו לטיול עלויות עבור הסעות אל השטח והחוצה ממנו.

במידה ומטייל רוצה לבטל השתתפותו מכל סיבה שהיא – יודיע זאת בכתב והתשלום היחסי עבור המקטע יוחזר לו.

קיום הטיול מותנה במינימום משתתפים.

לפרטים ולהרשמה –

0522739823 ,